Kształtowanie postaw obywatelskich wobec przyrody i edukacja ekologiczna zaczynają się zazwyczaj na etapie kształcenia podstawowego lub nawet w ramach edukacji przedszkolnej. Jednak coraz bardziej istotnym aspektem podejmowanym przez uczelnie wyższe staje się takie aranżowanie przestrzeni kampusów uniwersyteckich, aby były one odzwierciedleniem wartości przekazywanych w salach wykładowych.

Coraz większa liczba uczelni wyższych na całym świecie przystępuje do programów mających na celu ocenę realizacji celów zrównoważonego rozwoju w ich jednostkach. To pozwala na klasyfikowanie instytucji szkolnictwa wyższego w rankingach, co może stać się wskazówką dla potencjalnych studentów przy wyborze ścieżki nauki akademickiej. Jednocześnie kampusy uniwersyteckie są często ciekawymi przykładami reprezentacji historii architektury i architektury krajobrazu, zmieniających się tendencji i przyszłych trendów.

Ścieżki zrównoważenia

Przykładem uczelni o bogatej historii i podążającej ścieżką zrównoważenia jest Uniwersytet w Galway – 120. w tegorocznym światowym rankingu uniwersytetów QS dotyczącym zrównoważonego rozwoju. Uczelnia jest największym i najstarszym uniwersytetem na zachodzie Irlandii, założonym w 1845 r. nad rzeką Corrib. Jej misją jest uczynienie kampusu jednym z&n...