Systemy wykorzystujące energię słońca mogą być stosowane m.in. w obiektach hotelowych, basenowych, szpitalnych oraz w budownictwie jedno i wielorodzinnym.
W ostatnich latach obserwujemy jednak znaczny wzrost liczby tego typu inwestycji również w budynkach oświatowych. Ze względu na charakter eksploatacji tego typu obiektów temat wymaga jednak dłuższej analizy i doboru bardziej przemyślanego rozwiązania.
Należy pamiętać, iż koncepcja zastosowania instalacji solarnych powinna odnosić się do rzeczywistych, realnych założeń i parametrów oraz uwzględniać zagrożenia wynikające z charakteru jej pracy.
Ten zaś związany jest bezpośrednio z charakterystyką zapotrzebowania budynku na c.w.u., czyli wynika z przeznaczenia budynku, w którym instalacja ta ma być zastosowana.
Wyniki średniorocznej eksploatacji instalacji solarnej wspomagającej podgrzewanie c.w.u. uzależnione są przede wszystkim od zapotrzebowania na c.w.u. oraz stopnia jego pokrycia w okresie największego nasłonecznienia. W parze z odpowiednio wysokim stopniem pokrycia zapotrzebowania dla dużej instalacji solarnej (ok. 35%) musi iść również sprawność całego systemu solarnego (powyżej 34%).
 
Specyficzny charakter obiektu
Obiekty oświatowe charakteryzuje fakt, iż zapotrzebowanie na c.w.u. z dniem zakończenia roku szkolnego spada w praktyce do poziomu, w którym możemy uz...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?