Jak państwo wspiera rozwój elektromobilności?

Wkrótce rozpocznie funkcjonowanie Fundusz Niskoemisyjnego Transportu (FNT) jako instrument wsparcia przede wszystkim dla samorządów, ale dla także spółek komunalnych, przewoźników oraz inwestorów w zakresie zastosowania rozwiązań, infrastruktury i pojazdów elektrycznych oraz napędzanych CNG, LNG i wodorem.

Projekt  rozporządzenia Ministerstwa Energii określający szczegółowe warunki udzielania wsparcia ze środków FNT jest głośno omawiany, jako że przewiduje m.in. dopłatę do 36 tys. zł na zakup samochodu elektrycznego. Podobne hasła zawsze wzbudzają duże zainteresowanie ? pytanie jednak, jak szeroka jest to regulacja i jakie obszary działalności obejmuje swym zakresem?

Pierwszy taki fundusz celowy

Potrzeba powstania FNT nie budzi wątpliwości. Jak bowiem inaczej wesprzeć nowatorski charakter inwestycji niskoemisyjnych, który wiąże się z tak dużymi kosztami? Przykłady innych państw europejskich jednoznacznie wskazują, że dopłaty do infrastruktury i pojazdów elektrycznych są, obok zwolnienia z podatku VAT, najskuteczniejszą formą zachęt do kupowania samochodów zeroemisyjnych, warto zatem owe już sprawdzone mechanizmy wykorzystać również w Polsce.

Założenia Unii Europejskiej są w tym zakresie jasne ? pakiet ?Clean power for transport?, w tym dyrektywa 2014/94/UE w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych, mają na ce...