Od dłuższego czasu pracownicy działów personalnych, którzy odpowiedzialni są za pozyskiwanie pracowników do swoich firm, borykają się z trudnościami, z którymi kilka lat temu nie mieli do czynienia. Za nami już czasy, kiedy zalewani byliśmy wysokiej jakości dokumentami aplikacyjnymi. Obecnie większość z nich nie spełnia naszych wymogów stanowiskowych lub kandydaci mają za wysokie oczekiwania finansowe.

 

Okazuje się, że w Polsce ok. 2/3 firm na trudności z pozyskaniem odpowiednich kadr. Problemy komunikują firmy niemal z każdej branży, niestety także z branży wodno-kanalizacyjnej. Przyczyn takiej sytuacji możemy szukać w zmieniającym się rynku pracy, na którym warunki obecnie dyktuje pracownik, a nie pracodawca. To wymagający rynek, na którym odnajdą się tylko ci pracodawcy, którzy nadążą za zmieniającymi się realiami. Co w takim razie powinien robić pracodawca? Zachęcam do aktywnego działania i do zaadaptowania kilku dobrych praktyk, których celem będzie usprawnienie procesu pozyskiwania pracowników. Poniżej przedstawiam kilka porad na temat tego, co warto, żebyś zrobił.

Budowanie wizerunku firmy

Prowadź działania związane z budowaniem wizerunku firmy jako atrakcyjnego pracodawcy. Działania te można rozpocząć od utworzenia profilu pracodawcy na stronach portali internetowych. Profil pracodawcy to profesjonalna, dynamiczna wizytówka przedsiębiorstwa z rozbudowanymi treściami o firmie. Taki pr...