Jakie korzyści biznesowe wynikają z realizacji CSR?
Dobrowolne uwzględnianie aspektów społecznych, ekonomicznych, etycznych oraz tych związanych z ochroną środowiska w prowadzeniu biznesu (tzw. społeczna odpowiedzialność biznesu – CSR) to nie tylko obowiązujący trend, ale dynamicznie rozwijająca się dyscyplina. Dążenie do zbudowania wzajemnego zaufania i przejrzystości zarówno w relacjach z otoczeniem zewnętrznym, jak i środowiskiem wewnętrznym organizacji staje się dziś sposobem na prowadzenie biznesu. Czy wdrażanie tego typu rozwiązań w przedsiębiorstwie może przynieść jakieś korzyści?
Anna Żyła,
główny ekolog Banku,
główny ekolog Banku,
zastępca dyrektora Departamentu Finansowania i Projektów Ekologicznych,
Bank Ochrony Środowiska
W dobie silnej konkurencji występującej niemal w każdej dziedzinie życia gospodarczego firmy zwracają uwagę nie tylko na zakres oferty produktowej czy ceny, ale także na budowanie trwałych relacji z klientami. Jednym z elementów polityki utrzymania więzi z klientem jest konsekwentnie kreowany wizerunek instytucji odpowiedzialnego biznesu. Odpowiedzialnego, a więc takiego, w którym zwraca się uwagę na korzyści społeczne lub środowiskowe, a nie jedyn...