Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego
Zgodnie z art. 8 Ustawy z 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (P.z.p.), do podstawowych zasad udzielania zamówień publicznych zaliczyć trzeba zasadę jawności. Jednocześnie jest ona w niektórych sytuacjach ograniczana, chociażby z uwagi na tajemnicę przedsiębiorstwa.
Do podstawowych regulacji z zakresu jawności postępowania zaliczyć należy przepisy o ogłoszeniach i informowaniu wykonawców o czynnościach podejmowanych w ramach postępowania, takich jak wykluczenie wykonawców, odrzucenie oferty czy wybór oferty najkorzystniejszej. Jawność przejawia się m.in. w tym, że protokół z postępowania o udzielenie zamówienia wraz z załącznikami jest jawny. Oferty, opinie biegłych, oświadczenia, informacje z zebrania, zawiadomienia, wnioski, inne dokumenty i informacje składane przez zamawiającego i wykonawców oraz umowa w sprawie zamówienia publicznego stanowią załącznik do protokołu. Dokumenty te powinny być udostępnione do wglądu wszystkim zainteresowanym osobom, a ponadto zamawiający zobowiązany jest do umożliwienia sporządzania w swojej siedzibie kserokopii lub odpisów protokołu wraz z załącznikami, a na wniosek wykonawcy – przesłania kopii protokołu (inne podmioty n...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?