W piśmie przewodnim Ministra Środowiska z 9 listopada br. sygn. DP-0230-10012/53751/09/GW, wysłanym do 26 instytucji i organizacji, zwrócono się z informacją i równocześnie prośbą o zaopiniowanie projektu z 8 listopada ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie.
W dokumencie jednocześnie nadmieniono, że brak odpowiedzi będzie traktowany jako zgoda na projekt. Termin na składanie uwag i wniosków został ustalony zgodnie z §13 ust. 2 Regulaminu pracy Rady Ministrów do 9 grudnia 2010 r.
Tymczasem, nie czekając na upłynięcie terminu, Ministerstwo Środowiska na posiedzeniu Rady Ministrów 16 listopada br. zarekomendowało ten projekt do głosowania w celu skierowania go pod obrady Sejmu. Tak też się stało, o czym Ministerstwo nie omieszkało poinformować na swojej stronie internetowej.
Z przykrością trzeba stwierdzić, że już niejednokrotnie naruszano zasady współdziałania na linii społeczeństwo – władza ustawodawcza przy konsultacjach społecznych nowelizacji aktów prawnych. Nie jest to tylko zdanie OIGR. Podobna opinia została zawarta w raporcie po kontroli Najwyższej Izby Kontroli z maja 2010 r. Zarzucono w nim Ministerstwu Środowiska niezgodne z prawem skrócenie terminu konsultacji społecznych dla projektu dokumentu „Polityki ekologicznej państwa w latach 2009-2012 z perspektywą do roku 2016”.
Dla kogo nowelizacja?...