Zmianą ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (u.c.p.g.) z 1 lipca 2011 r. rozszerzono listę organów uprawnionych do kontroli.
Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (u.c.p.g.) przed zmianą z 1 lipca 2011 r. wskazywała tylko jeden organ, który mógł sprawować nadzór oraz przeprowadzać kontrolę realizacji obowiązków wynikających z ustawy bądź z decyzji wydanych na jej podstawie.
Był nim wójt, burmistrz lub prezydent miasta. Mógł on nadzorować realizację obowiązków przez właścicieli nieruchomości oraz kontrolować działalność gospodarczą przedsiębiorców w zakresie zgodności wykonywanej działalności z udzielonym zezwoleniem. Przepis art. 8b określał również, kto w imieniu wójta (burmistrza, prezydenta miasta), i w jaki sposób może taką kontrolę przeprowadzać.
W noweli oprócz wójta, burmistrza lub prezydenta miasta wypełnianie wymagań ustawowych może kontrolować też wojewódzki inspektor ochrony środowiska oraz marszałek województwa, w ograniczonym zakresie.
 
Podmioty i zakres kontroli prowadzonej przez organy
Wójt, burmistrz lub prezydent miasta kontroluje przestrzeganie i stosowanie przepisów ustawy przez przedsiębiorców uczestniczących w gminnym systemie utrzymania czystości i porządku, tj. przedsiębiorców...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?