Facebook chce być „wodopozytywny” 

Do roku 2030 r. Facebook chce przywracać więcej wody niż jej zużywa. Obecnie tylko jedno z jego centrów danych zlokalizowane w USA może zużywać nawet 500 mln l wody rocznie.

– Facebook zawsze dążył do odpowiedzialnego zarządzania sposobem, w jaki wykorzystujemy zasoby wodne w społecznościach, w których działamy – powiedziała Sylvia Lee, lider ds. zrównoważonego rozwoju wody na Facebooku. – Podążamy za strategią gospodarki wodnej, która koncentruje się na odpowiedzialnym pozyskiwaniu wody, zwiększaniu wydajności wody w naszych obiektach i operacjach, a także inwestujemy w krytyczne projekty rekultywacji wody w tych samych zlewniach, w których znajdują się nasze obiekty. Teraz idziemy jeszcze dalej i obiecujemy, że do 2030 r. będziemy mieć pozytywny wpływ na wodę, co oznacza, że przywrócimy więcej wody niż zużyjemy – zapowiada.

Podobnie jak w wielu firm technologicznych, również Facebook zużywa znaczne ilości wody, głównie ze względu na jego konieczność chłodzenia centrów baz danych. Tylko centrum Albuquerque w USA ma zgodę na zużywanie ponad 500 mln l wody rocznie. Możliwość poboru tak ogromnych ilości wody wywołał konflikt z lokalnymi farmerami i firmami, które obawiają się, że ekspansja technolog...