Krytycznie o kaskach rowerowych
Ochrona środowiska to także promocja ekologicznych środków transportowych, w tym ruchu rowerowego. W Polsce ginie jednak rocznie ok. 300 rowerzystów. Czy rowerzysta w kasku może czuć się bardziej bezpiecznie?
Nie tak dawno ?Gazeta Prawna? podała, że od kwietnia 2017 r. funkcjonuje zespół, w skład którego weszli m.in. przedstawiciele: Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwa Infrastruktury, Komendy Głównej Policji i Ministerstwa Sprawiedliwości oraz eksperci z instytutów badawczych. Wspólnie analizują około setki aktów prawnych związanych z tematyką drogową. Już pojawiły się pierwsze wnioski, a raczej rekomendacje dla ustawodawcy, co do których członkowie zespołu są jednomyślni. Jedną z nich jest kwestia wprowadzenia obowiązkowych kasków dla osób poruszających się na rowerach, na razie dla dzieci. Wciąż problematyczna jest kwestia, do jakiego wieku dziecka kask powinien być obligatoryjny. Pomysły wypracowane przez zespół mają trafić najpierw na forum Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, która działa przy resorcie infrastruktury. Dopiero ona przedstawi rekomendacje Radzie Ministrów. Równocześnie policja notorycznie ponawia ?akcje bezpieczeństwa drogowego?, gdzie powtarzane są mity o ?gwarancji bezpieczeństwa dzięki noszeniu kasków i kamizelek odblaskowych?.
Panaceum na wszystkie problemy?
W światowej literaturze pojawiły się rozmaite badania statystyczne, które głosiły ogromne ko...