MTP propaguje energię odnawialną
Przyjęta przez rząd w 2001 r. „Strategia rozwoju energetyki odnawialnej” stała się impulsem do działania. W tym samym roku firma Abrys, wydawca miesięcznika „Czysta Energia” zaproponowała Zarządowi MTP wspólne prowadzenie edukacji w zakresie odnawialnych źródeł energii na targach Polagra Farm i POLEKO. Propozycja została przyjęta i współpraca trwa do dziś dnia. Jak Pan ocenia tę formę edukacji?
To nasza odpowiedź na współczesne potrzeby. Powolne przechodzenie na energię odnawialną, zgodnie z regułą 3x20, jest potężnym wyzwaniem strategicznym stojącym przed każdym krajem. Uważam, że dotyczy to również jednostek, przedsiębiorstw, instytucji, organizacji itp. Organizator targów i właściciel terenów targowych, a takim przedsiębiorstwem są Międzynarodowe Targi Poznańskie, ma przed sobą dwa obszary aktywności: odpowiednie projektowanie pawilonów wystawienniczych oraz działalność edukacyjną w ramach organizowanych targów, dzięki czemu przekaz trafi do właściwych odbiorców. W ramach edukacji targi muszą korzystać ze współpracy z przedsiębiorstwami, dla których promowanie wiedzy stanowi jeden z głównych obszarów działania. Do takich firm należy Abrys. Współpracę z Abrysem w ciągu minionych lat uważam za inspirującą i generującą wiele pozytywnej energii.
Zarząd MTP, decydując się na ponoszenie ...