Na łamach „Przeglądu Komunalnego” nie raz prezentowane były informacje na temat funkcjonowania Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej (PGK) w Koszalinie. Co zmieniło się w działalności firmy w ostatnim czasie? Czy wdrożenie w 2006 r. certyfikatów ISO w zakresie zarówno jakości, jak i zarządzania środowiskiem wpłynęło na działalność firmy? W czym pomaga posiadanie certyfikatów?
Cały czas wzmacniamy firmę na naszym rynku, obejmującym Koszalin i powiat koszaliński. W sumie obsługujemy ok. 160 tys. mieszkańców. Nie jesteśmy już stuprocentową spółką gminy Koszalin, bowiem naszymi udziałowcami zostały duże spółdzielnie mieszkaniowe – stabilni partnerzy na rynku, którzy gwarantują dalszy rozwój firmy w kierunku racjonalnej gospodarki odpadami na europejskim poziomie. Ważny jest tutaj klimat społeczny, współpraca z samorządami. Stąd propozycja wejścia z udziałami do PGK także samorządów lokalnych, co jest korzystne dla wszystkich. PGK może się dalej rozwijać, a samorządy mają zagwarantowaną określoną jakość usług i rozwiązany problem gospodarowania odpadami. Aby jeszcze bardziej podnieść jakość swoich usług, w ciągu ostatnich trzech lat wdrożyliśmy zintegrowany system zarządzania jakością, oparty na normach ISO 9001:2000 i ISO 14001:2004, oraz normy BHP PN-N 18001:2004. To ważne ze względu na organizację firmy, określenie odpowiedzialności i kompetencji na każdym poziomie z ...