Do niedawna fabryka mieściła się w Pucku. Rocznie produkowano tam 900 samochodów. Jednak zapotrzebowanie znacznie wzrosło. Aby wytwarzać więcej, firma wybudowała nowy zakład z większymi halami produkcyjnymi. ? Pomieszczenia w Pucku były za małe, a zamówień przybywało. Obecnie w nowej fabryce możemy produkować 1500 śmieciarek w ciągu roku ? mówi Waldemar Wojciechowski, dyrektor handlowy EKOCEL, należącej do Zoeller Group. ? Tutaj łatwiej nam się pracuje. Mogliśmy sobie pozwolić na precyzyjne zestawienie linii technologicznych. Mamy wyraźnie wyznaczone granice miedzy przestrzenią, gdzie praca jest hałaśliwa, związana ze szlifowaniem i spawaniem, a przestrzenią montażową, gdzie pojazd trafia po lakierowaniu i czyszczeniu ? dodaje.

Spawanie, gięcie, cięcie

Najwięcej miejsca zajmuje oczywiście hala produkcyjna. ? Podzieliliśmy ją na części A, B i C, czyli na spawalnię, śrutownię i lakiernię oraz halę montażu ? opowiada Łukasz Lesner, Quality Manager, pełnomocnik Zarządu ds. Systemów Zarządzania. Proces produkcyjny zaczyna się w spawalni. ? Surowce kupujemy w postaci blach formatowanych. Dzięki temu zmniejszamy do minimum odpady ? tłumaczy Lesner. Taki arkusz jest cięty m.in. na gilotynie, gięty na prasie krawędziowej oraz podlega wstępnemu śrutowaniu w śrutownicy przelotowej. ? Po oczyszczeniu elementów przekazujemy je do poszczególnych gniazd roboczych, gdzie przy pomocy odpowiednio skonstruowanych...