Ustawa z 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym została znowelizowana przez art. 214 ustawy o odpadach. Do ustawy o ZSEE wprowadzono 36 zmian.

Ustawa z 14 grudnia 2012 r. o odpadach1 wprowadza szereg istotnych zmian w całym systemie prawnym odnoszącym się do gospodarki odpadami. Nie tylko uchyla poprzednio obowiązującą ustawę z 27 kwietnia 2001 r. o odpadach, ale także wprowadza zmiany m.in. w ustawie z 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym2.

Jednakże w zakresie zmian dotyczących zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego na uwagę zasługuje m.in. dział IV, który normuje problematykę uprawnień wymaganych do gospodarowania odpadami oraz prowadzenia rejestru, składający się z dwóch rozdziałów – „Zezwolenie na zbieranie odpadów i zezwolenie na przetwarzanie odpadów”3 oraz „Rejestr”, a także dział V, w którym uregulowana jest kwestia ewidencji odpadów i sprawozdawczości. Ustawa ujednolica prowadzone dotychczas na bazie ustaw szczegółowych rejestry oraz sprawozdawczość.

Zmiany formalne

Znaczna część zmian związana jest z przeniesieniem określonych instytucji prawnych z Ustawy z 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym do ustawy o odpadach. Dotyczy to rejestru oraz sprawozdawczośc...