Nowe regulacje prawne
Zbiorcze zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków
Trudno to sobie teraz wyobrazić, ale jeszcze do niedawna działalność wodociągowo-kanalizacyjna nie była przedmiotem regulacji ustawowej. Ustawa z 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, obowiązująca dopiero od 14 lutego 2002 r., była efektem starań Izby Gospodarczej „Wodociągi Polskie”.
Ustawa rozwiązała wiele problemów dotyczących działalności w zakresie dostawy wody i odbioru ścieków, ujednoliciła niektóre zasady postępowania. Ponieważ była to jednak pierwsza kompleksowa regulacja zasad postępowania dla branży, nie uchroniła się przed błędami.
Izba Gospodarcza na bieżąco zgłaszała potrzebę zmian, którą dostrzegało również Ministerstwo Infrastruktury. Pierwszy etap prac nad nowelizacją ustawy rozpoczął się dwa lata temu.
Treść projektu ustawy, w wyniku posiedzeń podkomisji sejmowej, uległa, w stosunku do wersji rządowej, znacznym zmianom.
Nie tylko branża
Zagadnienia, które reguluje projekt ustawy w wersji skorygowanej podczas prac komisji, są rozwiązaniami proponowanymi nie tylko przez branżę. Uwzględnione zostały także propozycje innych organizacji i instytucji, w tym reprezentujących zarządców i właścicieli nieruchomości. Mniej natomiast w tych rozwiązaniach bierze się pod uwagę interesy usługobiorców, tj. ludności.
Do rozwiązań objętych nowelizacją ustawy wzbudzających największe emocje należą zasady zaw...
Trudno to sobie teraz wyobrazić, ale jeszcze do niedawna działalność wodociągowo-kanalizacyjna nie była przedmiotem regulacji ustawowej. Ustawa z 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, obowiązująca dopiero od 14 lutego 2002 r., była efektem starań Izby Gospodarczej „Wodociągi Polskie”.
Ustawa rozwiązała wiele problemów dotyczących działalności w zakresie dostawy wody i odbioru ścieków, ujednoliciła niektóre zasady postępowania. Ponieważ była to jednak pierwsza kompleksowa regulacja zasad postępowania dla branży, nie uchroniła się przed błędami.
Izba Gospodarcza na bieżąco zgłaszała potrzebę zmian, którą dostrzegało również Ministerstwo Infrastruktury. Pierwszy etap prac nad nowelizacją ustawy rozpoczął się dwa lata temu.
Treść projektu ustawy, w wyniku posiedzeń podkomisji sejmowej, uległa, w stosunku do wersji rządowej, znacznym zmianom.
Nie tylko branża
Zagadnienia, które reguluje projekt ustawy w wersji skorygowanej podczas prac komisji, są rozwiązaniami proponowanymi nie tylko przez branżę. Uwzględnione zostały także propozycje innych organizacji i instytucji, w tym reprezentujących zarządców i właścicieli nieruchomości. Mniej natomiast w tych rozwiązaniach bierze się pod uwagę interesy usługobiorców, tj. ludności.
Do rozwiązań objętych nowelizacją ustawy wzbudzających największe emocje należą zasady zaw...