Nowości wokół zamku
Zjazdy Krajowego Forum Dyrektorów zawsze są okazją do zaprezentowania nowych produktów dla zakładów oczyszczania miast. Podobnie było w czasie Zjazdu, który odbył się we wrześniu br. w Rynie na Mazurach.
Polski przedstawiciel firmy Orcatech wystawił urządzenie do usuwania silnych i niebezpiecznych zanieczyszczeń, w tym wycieków olejowych. Może ono pracować jako pojazd samodzielny lub montowany na ciągniku. Według informacji producenta szybko i skutecznie usuwa zanieczyszczenia z nawierzchni drogowych, takich jak asfalt, kostka brukowa, beton czy kamień naturalny. Ponadto, nie niszcząc powierzchni z tworzyw sztucznych, czyści podłogi w halach magazynowych i produkcyjnych. Zamknięty obieg wody zapewnia ekonomiczność tego procesu.
Duże zainteresowanie wśród uczestników Zjazdu budziło też nadwozie firmy MWM Brzesko, gdzie w systemie hakowym można wymiennie zainstalować kontener na odpady lub nadwozie asenizacyjne. W tym pierwszym przypadku sześciometrowe nadwozie kontenerowe SK-6 posiada ramieniowy, boczny załadunek oraz płytę wypychającą. Przystosowane jest do obsługi pojemników o pojemności 110, 120 oraz 240 litrów, a załadunek trwa do 10 s. Rozładunek dokonuje się poprzez tylną klapę kontenera zabezpieczoną zamkami mechanicznymi.
Fot. 1. Urządzenie samojezdne Orcatech do czyszczenia nawierzchni
Polski przedstawiciel firmy Orcatech wystawił urządzenie do usuwania silnych i niebezpiecznych zanieczyszczeń, w tym wycieków olejowych. Może ono pracować jako pojazd samodzielny lub montowany na ciągniku. Według informacji producenta szybko i skutecznie usuwa zanieczyszczenia z nawierzchni drogowych, takich jak asfalt, kostka brukowa, beton czy kamień naturalny. Ponadto, nie niszcząc powierzchni z tworzyw sztucznych, czyści podłogi w halach magazynowych i produkcyjnych. Zamknięty obieg wody zapewnia ekonomiczność tego procesu.
Duże zainteresowanie wśród uczestników Zjazdu budziło też nadwozie firmy MWM Brzesko, gdzie w systemie hakowym można wymiennie zainstalować kontener na odpady lub nadwozie asenizacyjne. W tym pierwszym przypadku sześciometrowe nadwozie kontenerowe SK-6 posiada ramieniowy, boczny załadunek oraz płytę wypychającą. Przystosowane jest do obsługi pojemników o pojemności 110, 120 oraz 240 litrów, a załadunek trwa do 10 s. Rozładunek dokonuje się poprzez tylną klapę kontenera zabezpieczoną zamkami mechanicznymi.