Artykuł postuluje potrzebę zmian w ustawie o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków.
Ustawę o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków uchwalono 7 czerwca 2001 r.1. Wprowadziła ona bardzo poważne zmiany w samej koncepcji zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków2.
Za jedną z podstawowych wartości, którą w tej ustawie prawodawca starał się urzeczywistnić, uznać należy przede wszystkim postawienie na cywilno-prawną metodę regulacji stosunków prawnych, w zakresie zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków. Charakterystyczną cechą tej ustawy jest również to, że powiązano zadanie w zakresie zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków z działalnością przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych, które mogły być również odrębnymi od gminy podmiotami prawa.
 
Samo zadanie w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków, powiązano z gminą, określając, iż jest to jej zadanie własne.
Po ok. 11 latach obowiązywania ustawy, a także wspomnianej koncepcji, można już dokonać nie tylko pewnych ocen skuteczności przyjętych w niej rozwiązań merytorycznych, ale również zaproponować rozwiązania de lege ferenda.
Celem tego opracowania jest wskazanie podstawowych argumentów i w konsekwencji ...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?