Obsługa inwestora
Odbyły się pierwsze warsztaty dla pracowników samorządowych, dotyczące działań promocyjnych w ramach Samorządowej Akademii Promocji (SAP), przygotowane przez Związek Miast Polskich. SAP jest projektem autorstwa Pawła Kolasa z JODKA Consulting. W dniach 5-6 i 14-15 kwietnia br. w warsztatach poświęconych praktycznej obsłudze inwestora w gminie wzięło udział 55 osób z 41 miast należących do ZMP.
W ostatnich latach opinia o klimacie inwestycyjnym w Polsce uległa poprawie, ale nadal inwestorzy negatywnie oceniają uregulowania prawne i podatkowe oraz rozbudowaną biurokrację. Duże zainteresowanie warsztatami świadczy o tym, że przedstawiciele samorządu chcą być profesjonalnie przygotowani w dziedzinie obsługi inwestora.
Szczególny nacisk położono na przygotowanie materiałów promocyjnych w jednolitej szacie graficznej oraz dobrej oferty inwestycyjnej. Przede wszystkim powinna ona być krótka i zawierać mapkę pokazującą dane miejsce na tle Polski i Europy. Uczestnicy samodzielnie opracowywali oferty, a następnie je prezentowali. Przygotowanie profesjonalnej prezentacji oferty inwestycyjnej wymaga dużo czasu i pieniędzy, dlatego najpierw warto się upewnić, czy firma jest solidna i faktycznie jest w stanie dokonać inwestycji. O czym należy pamiętać przy sporządzaniu oferty inwestycyjnej, mówił Paweł Kolas: – Starajmy się zrozumieć inwestora. Jego celem jest zawsze osiągnięcie zysku. Eksponujmy więc w opracowanej ofercie nasze przewagi nad innymi gminami, wymieniajmy ...
W ostatnich latach opinia o klimacie inwestycyjnym w Polsce uległa poprawie, ale nadal inwestorzy negatywnie oceniają uregulowania prawne i podatkowe oraz rozbudowaną biurokrację. Duże zainteresowanie warsztatami świadczy o tym, że przedstawiciele samorządu chcą być profesjonalnie przygotowani w dziedzinie obsługi inwestora.
Szczególny nacisk położono na przygotowanie materiałów promocyjnych w jednolitej szacie graficznej oraz dobrej oferty inwestycyjnej. Przede wszystkim powinna ona być krótka i zawierać mapkę pokazującą dane miejsce na tle Polski i Europy. Uczestnicy samodzielnie opracowywali oferty, a następnie je prezentowali. Przygotowanie profesjonalnej prezentacji oferty inwestycyjnej wymaga dużo czasu i pieniędzy, dlatego najpierw warto się upewnić, czy firma jest solidna i faktycznie jest w stanie dokonać inwestycji. O czym należy pamiętać przy sporządzaniu oferty inwestycyjnej, mówił Paweł Kolas: – Starajmy się zrozumieć inwestora. Jego celem jest zawsze osiągnięcie zysku. Eksponujmy więc w opracowanej ofercie nasze przewagi nad innymi gminami, wymieniajmy ...