Powoli warto zapoznawać się z treścią nowego Prawa wodnego. W większości przepisy wejdą w życie 1 stycznia 2018 r., ale na szczeblu gminnym warto już teraz przygotować się do zmian, które wkrótce maja nadejść.

Przecież ?przywilej? gminy w wyznaczaniu aglomeracji na pewno będzie skutkował znacznie większą wymagalnością organów kontrolnych wobec gminy. Pytanie o gotowość gmin do prowadzenia tych prac wraz ze sprawozdawczością i wymogami pokrewnymi chyba na razie pozostanie bez odpowiedzi. Przecież w praktyce musi to być oddzielny urzędnik. Czy gminy na to stać?

Ktoś będzie to kontrolował i wnosił uwagi. Zapewne część gmin będzie podchodziła do zagadnienia roszczeniowo, bez oglądania się na obowiązujące przepisy. Niestety, znam podmioty, które w imię zarobku oferują swoją pomoc ?merytoryczną? w zgodzie z wizją burmistrza. A to, że tak wyznaczoną aglomerację można po stokroć odrzucić, to już inna sprawa.

Wyznaczanie i doprecyzowanie aglomeracji

Warto poczytać w ustawie Prawo wodne (DzU z 2017 r. poz. 1121) Dział III Rozdział 3. pt. ?Oczyszczanie ścieków komunalnych?. Rozdział ten dotyczy głównie wyznaczania i doprecyzowania aglomeracji. Spuszczono natomiast zasłonę milczenia na wymóg dostosowania naszej gospodarki ściekowej do wymogu granicy wykonania postanowień dyrektywy do 2015 r.

Zgodnie z art. 87 nowego Prawa wodnego, aglomerację będzie teraz wyznaczała uchwała rady gminy. Uzgodnienie ...