Przygotowuję tekst do styczniowego ?Od redaktora?, zerkając od czasu do czasu na przypiętą do bluzki biało-czerwoną kokardę, która stanowi symbol powstania wielkopolskiego. Od 9 grudnia do 6 stycznia nosimy takie kokardy, aby wyrazić szacunek i cześć powstańcom, którzy walczyli o wolność Wielkopolski. Wspominam o tym, bo jednym z inicjatorów akcji ?Przypnij kokardę?, organizowanej pod patronatem marszałka województwa wielkopolskiego, jest Aquanet. To chwalebne, że spółka wodociągowo-kanalizacyjna angażuje się w tego typu projekty, które upamiętniają powstańczy zryw sprzed 95 lat i pozwalają na wspólne celebrowanie rocznicy.

Do wszystkich przedsiębiorstw branży wod-kan, które pochwalić się mogą równie ciekawą aktywnością, ale tym razem z obszaru edukacji ekologicznej, skierowany jest nasz konkurs ?Głośna woda?. Wspólnie z portalem krzewiącym edukację ekologiczną ? zielonalekcja.pl ? zapraszamy do udziału w tej akcji tych wszystkich, którzy w ramach działalności swoich zakładów wodno-ściekowych wdrażają wśród lokalnych społeczności rozmaite projekty edukacyjne. Konkurs kierowany jest do firm wod-kan w trzech kategoriach, w zależności od liczby mieszkańców w miastach, w których działają przedsiębiorstwa: do 30 tys. mieszkańców, do 100 tys. mieszkańców i powyżej 250 tys. mieszkańców. Zaczynamy przyjmować zgłoszenia, konkurs trwać będzie do 30 kwietnia 2014 r., a ogłoszenie wyników planujemy podczas Targów Wod-Kan w Bydgoszczy.

Celem naszego konkursu jest nagłośnienie lokalnych akcji edukacyjnych i wypromowanie ich na arenie ogólnopolskiej. Mamy nadzieję na wymianę doświadczeń pomiędzy przedsiębiorstwami, chcemy zachęcić do działań w zakresie szeroko pojętej edukacji w branży wodno-ściekowej, liczymy na Państwa szeroki odzew.

Anna Lembicz

redaktor prowadząca