Zima za pasem, a poranne temperatury oscylują w okolicach zera, najwyższa więc pora, by na naszych łamach przyjrzeć się tematowi zimowego utrzymania dróg i, co za tym idzie, nowoczesnym maszynom i urządzeniom wykorzystywanym do tego zadania. W tym celu oddajemy w Państwa ręce kolejne wydanie publikacji ?Rynek. Transport i pojazdy komunalne?.

Zimowe utrzymanie dróg to dla zarządców poważne przedsięwzięcie, którego koszty (nawet na poziomie powiatów) sięgają od kilkuset tysięcy do nawet kilku czy kilkunastu milionów złotych. A wszystko dlatego, że sporo w tym zadaniu niewiadomych: zima będzie łagodna czy ostra? Będzie padał śnieg czy raczej marznący deszcz? I najważniejsze: jak długo potrwa ?drogowa zima??

Co prawda, zarządcy dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych rezerwują odpowiednie środki finansowe ze sporym wyprzedzeniem. Problem w tym, że klimat bywa nieodgadniony i nie wszystko da się przewidzieć. Dowodem rok 2010, gdy na zimowe utrzymanie wydano rekordowe kwoty.

Wśród sprzętów używanych do tego zadania, które prezentujemy w tym wydaniu naszej publikacji, znajdą Państwo m.in. pługi, posypywarki i pługopiaskarki. Optymalne dopasowanie ich rozmiarów i właściwości wydaje się kluczowe, by zimowe utrzymanie dróg było nie tylko efektywne i szybkie, ale też optymalne pod względem przejechanych kilometrów i poniesionych kosztów.

W tym wydaniu znajdą Państwo również oferty równiarek. Te maszyny zwykle znajdują zastosowan...