Umowa o dofinansowanie projektu jest zawierana zgodnie z systemem realizacji programu operacyjnego, po pozytywnym przejściu wszystkich etapów oceny i zakwalifikowaniu do wsparcia. Jej podpisanie jest zwieńczeniem etapu aplikacji. Nie oznacza jednak automatycznie możliwości wypłaty środków.

Pierwsza płatność może nastąpić po stwierdzeniu przez Instytucję Wdrażającą zgodności projektu z wytycznymi ministra rozwoju regionalnego w zakresie zasad dofinansowania z programów operacyjnych podmiotów realizujących obowiązek świadczenia usług publicznych w ramach zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego w gospodarce odpadami.
Powyższe zapisy znane są większości podmiotów przygotowujących się do pozyskania środków na realizację projektów z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi. Jednak ich zastosowanie w praktyce może w niektórych przypadkach być skomplikowane. Można to pokazać na przykładzie Celowego Związku Gmin R-XXI (CZG R-XXI) z siedzibą w Nowogardzie.
 
Beneficjent środków
CZG R-XXI powstał w 2002 r. jako związek międzygminny 14 gmin. Przyjął wtedy do realizacji wspólne zadanie – wybudowanie zakładu gospodarowania odpadami, a następnie jego eksploatację. Koncepcja tego obiektu ewoluowała, w miarę jak zmieniała się ilość gmin członkowskich, a co za tym idzie – ich potrzeby w zakresie gospodarowania odpadami. Z ...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?