Usuwanie drzew lub krzewów w związku z budową gazoportu w Świnoujściu.

W analizowanym przypadku pojawiła się uzasadniona wątpliwość, której źródłem są autonomiczne rozwiązania, stanowiące podstawę budowy gazoportu w Świnoujściu. Niestety, jest to konsekwencją tego, że  polski system prawny staje się co raz bardziej rozdrobniony, m.in.  wskutek wprowadzania ?specustaw?  określających autonomiczne podstawy realizacji określonych w nich inwestycji. Jeden z takich aktów prawnych to Ustawa z 24 kwietnia 2009 r. o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu ? zwana dalej specustawą (DzU nr 84, poz. 700, z późn. zm.). Na pierwszy rzut oka mogłoby się  wydawać, że nie ma ona nic wspólnego z ochroną drzew i krzewów. Jednak w art. 16 ust. 1 tego aktu określono, że: W pozwoleniu na budowę inwestycji w zakresie terminalu wojewoda zezwala na usunięcie drzew lub krzewów znajdujących się na nieruchomościach objętych decyzją o ustaleniu lokalizacji inwestycji w zakresie terminalu. Do inwestycji w zakresie terminalu nie stosuje się przepisów rozdziału 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, z wyjątkiem art. 84-89 tej ustawy. Z postanowień tego przepisu wynika więc, że jeżeli realizacja przedsięwzięć związanych z budową gazoportu w Świnoujściu kolidowałaby z drzewami lub krzewami, to w pozwoleniu na budowę powinno być ujęte również zezwolenie na usunięcie drzew l...