Odpowiedzialność ze smakiem
Czy duża firma produkcyjna może działać w zgodzie ze środowiskiem? Czy możliwa jest realizacja procesów biznesowych przy jednoczesnym zmniejszaniu negatywnego wpływu działalności na środowisko?
Dwanaście lat temu firma Danone wyznaczyła sobie cele środowiskowe w zakresie zmniejszania zużycia wody i energii. Obecnie podstawą funkcjonowania przedsiębiorstwa jest strategia odpowiedzialnego biznesu oraz system zarządzania przyjazny środowisku. Wpływ firmy na otoczenie uwzględniany jest na każdym etapie działalności – począwszy od powstania koncepcji nowego produktu, przez pozyskanie surowców niezbędnych do jego wytworzenia, proces produkcyjny, transport wyrobów do klientów i konsumentów, aż po losy opakowania, które po spożyciu produktu może stać się uciążliwym odpadem.
Podejście strategiczne
W lipcu 2008 r. zarząd firmy podjął decyzję o włączeniu strategii zrównoważonego rozwoju do tzw. architektury strategicznej firmy na lata 2009-2013 w Polsce. Jedną z jej części jest ochrona środowiska, w ramach której działania koncentrują się na kwestiach ekozarządzania, budowania świadomości pracowników oraz propagowania działań proekologicznych firmy na rynku, przede wszystkim wśród dostawców i konsumentów.
W ramach zarządzania środowiskowego inicjatywy podejmowane są zgodnie z obowiązującą w firmie normą I...