Odzysk odpadów olejowych w Europie
Od 1975 roku, kiedy to ogłoszono pierwszą dyrektywę Unii Europejskiej (EEC Directives), poziom rerafinacji odpadów olejowych zaczął wzrastać. Ostatnie lata pokazały, iż słaba kondycja i niektóre luki prawne sprawiły, iż rerafinacja wchodziła na rynek europejski z wielkim oporem. W okresie, gdy pojawiły się nowoczesne i zaawansowane technologie oraz gdy przed producentami zaczęto stawiać surowe wymogi jakościowe co do produktu, przyszedł czas na odrodzenie rerafinacji w Europie i sprawdzenie wszystkich aspektów technicznych i prawnych warunkujących prawidłowe przeprowadzenia. Powodem zwrócenia szczególnej uwagi na ponowną rafinację był m.in. fakt, że przez wiele lat olej przepracowany mógł być spalany bez żadnej kontroli emisji oraz iż w krajach europejskich rocznie zrzuca się do środowiska w sumie 800 tys. ton rocznie olejów przepracowanych.
Optymistyczne perspektywy
Po kilku latach niewiadomych i trudności przemysł rerafinaryjny zaczął odgrywać znaczącą rolę w przemyśle rafineryjnym. Stało się to za sprawą działań ekologicznych i dzięki rozpowszechnianiu recyklingu i odzysku oleju, który wyrzucany do środowiska jako odpad powoduje trudne do likwidacji zanieczyszczenia. Do przyszłych zadań stawianych przez Unię Europejską należeć będzie egzekwowanie obowiązujących dyrektyw, nałożenie podatku akcy...
Optymistyczne perspektywy
Po kilku latach niewiadomych i trudności przemysł rerafinaryjny zaczął odgrywać znaczącą rolę w przemyśle rafineryjnym. Stało się to za sprawą działań ekologicznych i dzięki rozpowszechnianiu recyklingu i odzysku oleju, który wyrzucany do środowiska jako odpad powoduje trudne do likwidacji zanieczyszczenia. Do przyszłych zadań stawianych przez Unię Europejską należeć będzie egzekwowanie obowiązujących dyrektyw, nałożenie podatku akcy...