Ogród w galerii handlowej
Ogród w galerii handlowej
Centra handlowe przestają być kojarzone wyłącznie z konsumpcją. Teraz to także miejsca spotkań, wypoczynku i rozrywki. Codziennie pasaże handlowe odwiedzane są przez tysiące osób, przyciąganych nie tylko bogatym wachlarzem usług, ale także estetyką budynku, architekturą wnętrz i coraz częściej aranżacją zieleni.
Centra usługowe zmieniają funkcjonowanie miast, ich rytm życia, a także architekturę. Zabytkowe budynki są odrestaurowywane i przekształcane w nowoczesne centra rozrywki (m.in. Stary Browar w Poznaniu, Galeria Wzorcownia we Włocławku, Pogoria w Dąbrowie Górniczej). Galerie handlowe charakteryzują się bardzo przemyślaną architekturą. Ich elementy wyposażenia ? aleje, ławki, drogowskazy i fontanny ? stwarzają przestrzeń wzorowaną na krajobrazie miejskim. Harmonię między designem a naturą tworzą rośliny, wprowadzane do wnętrza (tzw. interior landscaping). Zieleń jest istotnym elementem w aranżacji galerii, chociaż jeszcze często niedocenianym.
Upiększanie wnętrz
Jak dowodzą badania Grupy ATM ? już nie zakupy, lecz rozrywka i spotkania towarzyskie ściągają ludzi do centrów handlowych. Spacery po wnętrzach galerii stały się metodą na spędzanie wolnego czasu. Podczas wielogodzinnego przebywania w tych miejscach istotne jest stworzenie dla gości przyjaznej przestrzeni do odpoczynku, choć w niewielkim stopniu naśladującej naturę.
Chcąc odświeżyć...