Opinie o kranówce (nie)ważniejsze od faktów

Pozytywny odbiór przedsiębiorstwa jest pożądanym efektem funkcjonowania każdej firmy, szczególnie w branżach o dużej konkurencji. A jak to wygląda w dostarczaniu wody pitnej? Wydawać by się mogło, że na danym obszarze kraju zajmujące się tym przedsiębiorstwa nie mają konkurencji. Jedyną są wody butelkowe. Jakie zatem są występujące u sporej części społeczeństwa przyczyny ciągłego oporu picia wody z kranu? Przecież liczne kampanie informacyjne i edukacyjne wyraźnie wskazują ekonomiczne i ekologiczne zalety picia kranówki.

Dobra i zła opinia

Głównym problemem jest tempo rozchodzenia się pozytywnej i negatywnej opinii czy informacji. Dodatkowo internet pozbawia wielu psychicznej bariery w wyrażeniu opinii. Gdy dodamy do tego informację, że chętniej wyrzucamy z siebie negatywne niż pozytywne informacje, okaże się że negatywna opinia rozchodzi się dziesięć razy szybciej niż pozytywny osąd. Na dziesięciu zadowolonych klientów jeden wyrażający swoje dobre zdanie to już jest dużo, a na dziesięciu niezadowolonych co najmniej połowa podzieli się tym niezadowoleniem. Na szczęście wspomniane na początku kampanie edukacyjne i informacyjne zaczynają przynosić efekty, bo oprócz odpowiedzi branżowców coraz częściej do dyskusji i obalania negatywnych opinii włączają się osoby postronne, które piją wodę z&nb...