Opłata za brak sieci i tzw. opłata recyklingowa od początku obowiązywania ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji budziły wątpliwości. Szczególnie co do ich zgodności z wymogami konstytucyjnymi oraz prawem wspólnotowym.
 
Ostatnio problem ten stał się jeszcze bardziej aktualny, a to za sprawą wystąpienia przez WSA w Warszawie w sprawie o sygn. akt IV SA/Wa 1383/09 z pytaniem prawnym do Trybunału Konstytucyjnego. W innych sprawach sądy administracyjne dostrzegają również ten problem i zawieszają postępowania sądowoadministracyjne do czasu rozstrzygnięcia sprawy przez Trybunał Konstytucyjny. Przykładem mogą być postanowienia wydane w Warszawie w sprawie o sygn. IV SA/Wa 1945/10 (z 22 listopada 2010 r.) oraz postanowienie z 21 stycznia 2011 r. w sprawie o sygn. akt (IV SA/Wa 2131/10). Kanwą dalszych rozważań będzie reprezentatywne uzasadnienie postanowienia WSA, wydane w sprawie IV SA/Wa 1945/10.
Przedmiotem skargi I. z siedzibą w P. jest decyzja Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z sierpnia 2010 r.: Zaskarżoną decyzją utrzymano w mocy decyzję wymienionego organu administracji z grudnia 2009 r., którą określono wysokość zobowiązania skarżącej z tytułu opłaty za brak sieci za 2006 r.
Materialnoprawną podstawę wydania zaskarżonej i poprzedzającej ją decyzji Głównego Inspektora Ochrony Środowiska stanowił art. 17 ...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?