Podstawy obliczania i projektowania systemów odwodnienia
Paweł Licznar
Na wielu płaszczyznach gospodarki komunalnej w kraju widoczny jest proces przyjmowania standardów i rozwiązań wypracowanych w najbardziej rozwiniętych państwach świata, takich jak USA czy kraje Europy Zachodniej. Wymuszone jest to przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej, a także potrzebą ochrony środowiska naturalnego¹.
Polska jako kraj z blisko 40 mln mieszkańców została bardzo szybko dostrzeżona jako duży rynek zbytu dla materiałów i technologii w zakresie szeroko rozumianej inżynierii środowiska. Słabo rozwinięta w porównaniu z krajami Europy Zachodniej infrastruktura techniczna to kolejny czynnik dla wzmożonej sprzedaży produktów i gotowych technologii instalacyjnych w Polsce. Przegląd dowolnego czasopisma technicznego w zakresie instalatorstwa pokazuje, jak wiele jest reklam firm będących przedstawicielami handlowymi firm zagranicznych tej branży i jak duża jest w tym swoistym wyścigu konkurencja. Przyjęta jest przy tym strategia handlowa rodem z USA, która dla przyciągnięcia klienta i zdobycia jego lojalności zakłada, że nie sprzedaje się jedynie produktu, ale gotowe rozwiązanie techniczne na jego bazie wraz z całym zestawem narzędzi pomocniczych dla jego zaprojektowania, skonstruowania, rozruchu i, co najważniejsze, dalszej prawidłowej eksploatacji. Na etapie wstępnym firmy te są nawet skłonne obniżyć koszty sprzedaży produktów, zorganizować teoretycznie bezpłatne szkolenia itp., aby związać ze sobą inwestora, który jak...
Na wielu płaszczyznach gospodarki komunalnej w kraju widoczny jest proces przyjmowania standardów i rozwiązań wypracowanych w najbardziej rozwiniętych państwach świata, takich jak USA czy kraje Europy Zachodniej. Wymuszone jest to przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej, a także potrzebą ochrony środowiska naturalnego¹.
Polska jako kraj z blisko 40 mln mieszkańców została bardzo szybko dostrzeżona jako duży rynek zbytu dla materiałów i technologii w zakresie szeroko rozumianej inżynierii środowiska. Słabo rozwinięta w porównaniu z krajami Europy Zachodniej infrastruktura techniczna to kolejny czynnik dla wzmożonej sprzedaży produktów i gotowych technologii instalacyjnych w Polsce. Przegląd dowolnego czasopisma technicznego w zakresie instalatorstwa pokazuje, jak wiele jest reklam firm będących przedstawicielami handlowymi firm zagranicznych tej branży i jak duża jest w tym swoistym wyścigu konkurencja. Przyjęta jest przy tym strategia handlowa rodem z USA, która dla przyciągnięcia klienta i zdobycia jego lojalności zakłada, że nie sprzedaje się jedynie produktu, ale gotowe rozwiązanie techniczne na jego bazie wraz z całym zestawem narzędzi pomocniczych dla jego zaprojektowania, skonstruowania, rozruchu i, co najważniejsze, dalszej prawidłowej eksploatacji. Na etapie wstępnym firmy te są nawet skłonne obniżyć koszty sprzedaży produktów, zorganizować teoretycznie bezpłatne szkolenia itp., aby związać ze sobą inwestora, który jak...