W trakcie wielu rozmów z przedstawicielami branży wodociągowej jak bumerang powraca temat dotyczący pozytywnych stron i istotnej roli zrzeszania się przedsiębiorstw w szersze, lokalne struktury, przybierające najczęściej formalnoprawną formułę stowarzyszeń lub fundacji. Stąd też nasz zamysł prezentacji specyfiki i efektów działalności poszczególnych tego rodzaju organizacji w cyklu artykułów, które publikować będziemy w kolejnych numerach miesięcznika „Wodociągi-Kanalizacja”.

W ramach naszego nowego cyklu postaramy się udzielić możliwie wyczerpujących odpowiedzi na szereg pytań dotyczących stowarzyszeń branży wodociągowej: od podstawowych kwestii – Ile jest takich organizacji? Czym się zajmują? Do jakich celów zostały powołane? W jakich warunkach działają? Czym mogą się pochwalić? Z jaką skalą i zakresem niedoborów się stykają? – aż po zagadnienia wyższej rangi i skali, z próbą oceny rzeczywistego potencjału podmiotów branży wodociągowej zrzeszonych w stowarzyszenia i fundacje, a także faktycznej siły ich oddziaływania na inne podmioty oraz instytucje w skali całego kraju. Niezdecydowanym wodociągowcom będziemy natomiast chcieli podpowiedzieć, czy warto wstępować do istniejących branżowych stowarzyszeń lub fundacji, czy tworzyć nowe. Powyższe kwestie zilustrujemy i wzbogacim...