Ostatnio coraz częściej pojawiają się niepokojące informacje o likwidacjach (lub zamiarach likwidacji) zarządów dróg, redukcjach etatów w zarządach, ograniczaniu środków finansowych na płace, braku jakiejkolwiek strategii dotyczącej rozwoju kadry, szkoleń itp. Najczęstszymi wyjaśnieniami podejmowanych decyzji są przyczyny finansowe.

Czasem podjęte kroki są motywowane reorganizacją zarządu (pod tym hasłem również kryje się najczęściej redukcja etatów) oraz tzw. ekonomizacją działań, która polega głównie na zmniejszeniu zatrudnienia w administracji, do której często zalicza się fachowców pracujących w zarządach dróg.

Decyzje bez analiz
Decyzje zmniejszające liczebność kadry w zarządach dróg samorządowych lub zmierzające do likwidacji zarządów prawdopodobnie stoją w sprzeczności z polityką rozwoju drogownictwa w kraju. Decyzje te podejmowane są bez analiz wykazujących negatywny wpływ na procesy administrowania i zarządzania siecią drogową. Podejmowane decyzje odczuwalne są nawet w krótkim czasie po ich wprowadzeniu, nie wspominając już o dalszej perspektywie, w której może nastąpić nawet dekompozycja struktury organizacji, a zarządzanie majątkiem drogowym sprowadzić się do wybiórczego realizowania zadań określonych w ustawie o drogach publicznych.
Sprawy kadr dla drogownictwa samorządowego, w szczególności drogownictwa miejskiego, dosyć rzadko są przedmiotem poważnych debat. Jeszcze rzadziej rozważa się sprawy kadr pod kątem liczby zatr...