Problemy kadrowe w zarządzaniu drogami samorządowymi w miastach
Czasem podjęte kroki są motywowane reorganizacją zarządu (pod tym hasłem również kryje się najczęściej redukcja etatów) oraz tzw. ekonomizacją działań, która polega głównie na zmniejszeniu zatrudnienia w administracji, do której często zalicza się fachowców pracujących w zarządach dróg.
Decyzje bez analiz
Decyzje zmniejszające liczebność kadry w zarządach dróg samorządowych lub zmierzające do likwidacji zarządów prawdopodobnie stoją w sprzeczności z polityką rozwoju drogownictwa w kraju. Decyzje te podejmowane są bez analiz wykazujących negatywny wpływ na procesy administrowania i zarządzania siecią drogową. Podejmowane decyzje odczuwalne są nawet w krótkim czasie po ich wprowadzeniu, nie wspominając już o dalszej perspektywie, w której może nastąpić nawet dekompozycja struktury organizacji, a zarządzanie majątkiem drogowym sprowadzić się do wybiórczego realizowania zadań określonych w ustawie o drogach publicznych.
Sprawy kadr dla drogownictwa samorządowego, w szczególności drogownictwa miejskiego, dosyć rzadko są przedmiotem poważnych debat. Jeszcze rzadziej rozważa się sprawy kadr pod kątem liczby zatr...