Ustawa z 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustawwprowadziła radykalne zmiany w systemie prawnym związanym z gospodarką odpadami komunalnymi.
Właściwie w znacznej mierze na nowo określiła treść podstawowego aktu prawnego odnoszącego się do gospodarki odpadami komunalnymi, jakim jest Ustawa z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach1.
 
Zawsze obowiązkowy przetarg?
Jednym z przetargów, który został uregulowany w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (zwana dalej nowelizacją)2, jest przetarg na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o których mowa w art. 6c tej ustawy, albo przetarg na odbieranie i zagospodarowanie tych odpadów (art. 6d ust. 1). Pozostawiono więc wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta, który jest obowiązany go zorganizować, rozstrzygnięcie co do jego zakresu.
Wskazać trzeba, że Ustawa – Prawo zamówień publicznych z 29 stycznia 2004 r. przewiduje osiem trybów udzielania zamówień publicznych. Jednakże w przepisie art. 6d ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku wskazano spośród nich tylko na tryb przetargowy.
Czy przetarg jest jedynym sposobem zorganizowania odbierania odpadów komunalnych? Zdaniem Ministerstwa Śr...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?