Bez wątpienia jednym z głównych czynników determinujących rozwój elektromobilności jest obniżenie emisji dwutlenku węgla oraz pyłów. Zanieczyszczenia tego typu są szczególnym problemem w dużych aglomeracjach, o czym bardzo łatwo można było się przekonać podczas ostatniej zimy, której towarzyszyły liczne alarmy smogowe. Głównym emiterem były gospodarstwa wyposażone w starszej generacji piece węglowe, jednak istotny wkład miał także transport, zarówno publiczny, jak i indywidualny. Należy zaznaczyć, iż o ile piece węglowe doskwierają nam praktycznie tylko w okresie zimowym, o tyle samochody spalinowe emitują spaliny przez cały rok. Zwiększenie skali wykorzystania pojazdów elektrycznych bez wątpienia zredukuje ilość CO2 oraz pyłu zawieszonego PM10 emitowanych do atmosfery.

Nie tylko spaliny

Kolejną kwestią jest obniżenie poziomu generowanego hałasu. Jest to często czynnik bagatelizowany. Intensyfikacja wykorzystania elektromobilności ma także istotny wpływ na system elektroenergetyczny funkcjonujący w naszym kraju. Wzrost ilości aut z napędem typu EV (electric vehicle) pozwoli równoważyć bilans energii. Samochody elektryczne, o ile spełnią się oczekiwania i będą ładowane w godzinach nocnych, czyli w czasie występowania niskiego zapotrzebowania na energię, zrównoważą dobowe wahania zużycia energii. Rozpatrywana jest także opcja instalowania akumulatorów (w domach oraz przy stacjach ładowania), których pojemność uzupeł...