W siedzibie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie odbyła się 30 listopada 2011 r. debata poświęcona tematyce organizacji sektora usług wodociągowych i kanalizacyjnych w Polsce.
W debacie zorganizowanej przez UOKiK, obok przedstawicieli Urzędu, wzięli udział zaproszeni przedstawiciele przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych, gmin oraz organizacji i instytucji zajmujących się działaniami na rzecz konsumentów.
Głównym celem debaty było przedstawienie przygotowanego przez UOKiK raportu pt. „Kierunki ochrony konkurencji i konsumentów w sektorze wodociągowo-kanalizacyjnym”. Prezentacja raportu została połączona z omówieniem aktualnej sytuacji faktycznej i prawnej oraz problemów sektora usług wodociągowych i kanalizacyjnych wraz z nakreśleniem kierunków potencjalnych działań, które mogłyby ułatwić rozwiązanie tych problemów. Tematyka debaty była bardzo różnorodna – dotyczyła zarówno problemów o charakterze systemowym, jak i szczegółowych problemów pojawiających się w relacjach pomiędzy konsumentami a dostawcami usług wodociągowo-kanalizacyjnych. Takie zróżnicowanie wątków w trakcie dyskusji było niewątpliwie spowodowane obecnością na sali przedstawicieli różnych podmiotów i środowisk.
Wstęp do dyskusji stanowiło wygłoszenie przez prezes UOKiK, Małgorzatę Krasnodębską-Tomkiel, ...