Coraz więcej przedsiębiorstw podejmuje działania w celu zmniejszenia ilości odpadów pokonsumenckich. Islandia Foods, brytyjska sieć supermarketów specjalizująca się w mrożonkach, ogłosiła, że do końca 2023 r. wyeliminuje plastikowe opakowania z własnej marki. Produkty będą oferowane na tackach papierowych lub w papierowych torbach. Opakowania będą w pełni podlegały recyklingowi.

W osobnym ogłoszeniu McDonald?s zapowiedział, że do 2025 r. selektywna zbiórka odpadów będzie możliwa w 37 tys. restauracji na całym świecie i zastrzega, że w tym samym roku wszystkie opakowania produktów dla klientów będą pochodziły ze źródeł odnawialnych, certyfikowanych lub z recyklingu.

Obecnie tylko w 10% obiektów McDonald?s istnieje możliwość selektywnej zbiórki odpadów. Do wspomnianego 2025 r. we wszystkich restauracjach taka zbiórka ma być możliwa.

? Dzięki 37 tys. restauracji w ponad 100 krajach, obsługujących ponad 69 mln klientów dziennie, McDonald?s nie tylko ponosi odpowiedzialność, ale też otrzymuje szansę, by zadbać o środowisko ? zaznacza Francesca DeBiase, szefowa działu zaopatrzeniowego i specjalistka ds. zrównoważonego rozwoju w McDonald?s. I dodaje: ? Działając teraz i odważnie, mamy nadzieję, że poprowadzimy branżę i naszych klientów ku bardziej zrównoważonej przyszłości, a także pobudzimy ruch, by zająć się odpadami jako globalna społeczność.

(www.ecowatch.com)