Słoneczny zawód
W Zespole Szkół Górniczo-Energetycznych w Koninie powstały dwie pracownie energoodnawialne. Już wkrótce mury placówki opuszczą pierwsi w Polsce absolwenci, specjalizujący się w tej dziedzinie.
To druga tego typu szkoła w kraju. Pierwsza placówka powstała w marcu 2000 r. w Bielawie na Dolnym Śląsku (patrz CzE 3/2003).
To dla nas zaszczyt, że możemy być jedną z pierwszych w kraju szkół, kształcących specjalistów w dziedzinie energetyki odnawialnej – mówi Karol Dunaj, dyrektor Zespołu Szkół Górniczo-Energetycznych w Koninie.
Chociaż w Polsce to dopiero pierwsze kroki w kierunku kształcenia fachowców w tej branży, w Europie już od lat działa sieć współpracujących ze sobą szkół słonecznych. Pierwsze z nich powstały w Austrii, Niemczech, Grecji i Włoszech, a utworzono je dzięki specjalnemu programowi pilotażowemu Leonardo da Vinci. Generalną ideą tego programu jest nauczanie technik solarnych na wysokim poziomie, a w efekcie przygotowanie kadry do nowego zawodu „solarteur”, łączącego w sobie umiejętności niezbędne do dobierania i instalowania urządzeń techniki solarnej i pomp ciepła oraz wykorzystujących źródła energii odnawialnej.
Innowacyjny projekt
Koniński pomysł zrodził się dwa lata temu, wtedy też powstał projekt techniczny pracowni. Wstępne analizy pokazały jednak, że inwestycj...
To druga tego typu szkoła w kraju. Pierwsza placówka powstała w marcu 2000 r. w Bielawie na Dolnym Śląsku (patrz CzE 3/2003).
To dla nas zaszczyt, że możemy być jedną z pierwszych w kraju szkół, kształcących specjalistów w dziedzinie energetyki odnawialnej – mówi Karol Dunaj, dyrektor Zespołu Szkół Górniczo-Energetycznych w Koninie.
Chociaż w Polsce to dopiero pierwsze kroki w kierunku kształcenia fachowców w tej branży, w Europie już od lat działa sieć współpracujących ze sobą szkół słonecznych. Pierwsze z nich powstały w Austrii, Niemczech, Grecji i Włoszech, a utworzono je dzięki specjalnemu programowi pilotażowemu Leonardo da Vinci. Generalną ideą tego programu jest nauczanie technik solarnych na wysokim poziomie, a w efekcie przygotowanie kadry do nowego zawodu „solarteur”, łączącego w sobie umiejętności niezbędne do dobierania i instalowania urządzeń techniki solarnej i pomp ciepła oraz wykorzystujących źródła energii odnawialnej.
Innowacyjny projekt
Koniński pomysł zrodził się dwa lata temu, wtedy też powstał projekt techniczny pracowni. Wstępne analizy pokazały jednak, że inwestycj...