Zarówno problematyka miejsca wykonania nasadzeń kompensacyjnych, jak i określenie zakresu swobody organu administracji wydającego zezwolenia może w praktyce skutkować wieloma komplikacjami przy ustalaniu szczegółowych kwestii, dotyczących nasadzeń kompensacyjnych.
Jak wynikało z rozważań zawartych w poprzednim artykule, problematyka miejsca wykonania nasadzeń kompensacyjnych wykonywanych na podstawie art. 83 ust. 3, art. 84 ust. 4 i art. 86 ust. 1 pkt 10 Ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (DzU z 2009 r. nr 151, poz. 1220, z późn. zm.), z punktu widzenia praktyki może generować wiele poważnych problemów. Niestety, bardzo podobnie jest również w odniesieniu do tego, jaki jest zakres swobody organu administracji, wydającego zezwolenie przy ustalaniu, jakiego rodzaju mają być nasadzenia dokonywane w miejsce usuwanych drzew lub krzewów, a także odnośnie ilości nowych roślin, ich gatunku oraz wielkości. Ustawodawca w żadnym z przepisów pozwalających na nałożenie na podmiot korzystający ze środowiska obowiązku wykonania nasadzeń zastępczych, nie określił, czym należy kierować się w tym zakresie. Brak obiektywnych kryteriów skutkuje więc komplikacjami, pogłębianymi przez fakt, że żaden z przepisów prawa nie określa precyzyjnie, jakie zagadnienia powinny być rozstrzygnięte w wydawanej decyzji administracyjnej. Nie oznacza to jednak, że organ wydający zezwolenie będzie...