Ponad dwa lata temu przedstawione zostały spostrzeżenia z kontroli zagospodarowania pojazdów wycofanych z eksploatacji. Wykazano wówczas, że nieprawidłowości wiązały się przede wszystkim z działalnością „szarej strefy”.
Skala nielegalnej działalności w Wielkopolsce była znaczna i dotyczyła co najmniej połowy dokonywanych tu demontaży. Przez ponad dwa lata wzrosła wiedza i doświadczenie inspektorów Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Poznaniu w zakresie postępowania z wrakami samochodowymi, ale stwierdzone niegdyś naganne praktyki nie zostały ograniczone.
Działania kontrolne inspektorów WIOŚ w Poznaniu w stacjach i w innych miejscach demontażu pojazdów ujawniły nieprawidłowości w pracy kontrolowanych. Umożliwiły także sformułowanie spostrzeżeń w zakresie postępowania instytucji i organów oraz uwag dotyczących obowiązujących przepisów materialnych i proceduralnych.
Nieprawidłowości
Do nieprawidłowości po stronie kontrolowanych zaliczono pozostawianie tablic rejestracyjnych bez ich właściwego unieważnienia (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 26 kwietnia 2010 r. w sprawie sposobu unieważniania dokumentów pojazdów wycofanych z eksploatacji – DzU nr 75, poz. 476) – przedziurkowanie trzema otworami), co może prowadzić do ich wykorzystania w działaln...