Standardy projektowe i wykonawcze, jakim powinna odpowiadać infrastruktura drogowa przeznaczona do ruchu dla rowerów w mieście, odnoszą się m.in. do jej planowania, projektowania, wykonawstwa, remontów i utrzymania.

Sieć rowerowa to wszystkie elementy liniowe infrastruktury rowerowej (trasy rowerowe) oraz turystyczne szlaki rowerowe. Trasa rowerowa jest podstawowym pojęciem dotyczącym sieci rowerowej. Mogą się na nią składać się odcinki rozwiązane jako drogi dla rowerów (wyraźnie wyodrębnione rozwiązania), pasy i kontrapasy ruchu dla rowerów (wyznaczone na jezdni lub chodniku), ulice z ruchem rowerowym pod prąd, ulice z ruchem uspokojonym (TEMPO 30, TEMPO 20, TEMPO 10), strefy zamieszkania, śluzy rowerowe, łączniki (skróty) rowerowe oraz chodniki udostępnione także rowerzystom. Trasy rowerowe powinny łączyć łatwe do zidentyfikowania punkty zainteresowań. Mogą też (ale nie muszą) leżeć w ciągach turystycznych szlaków rowerowych. Trasy rowerowe mogą mieć oznakowanie zarówno identyfikacyjne, jak i drogowskazowe. Poza obszarami zurbanizowanymi mogą funkcjonować trasy rowerowe w pasach dróg krajowych i wojewódzkich, a także trasy regionalne i lokalne przebiegające niezależnie od dróg krajowych i wojewódzkich, np. po wałach i brzegach rzek lub po nieistniejących liniach kolejowych.

Wymóg spójności

W każdej sytuacji trasa rowerowa to element infrastruktury przeznaczony do poruszania się rowerem. Natomiast...