Struktura wielkości stacji demontażu
Jak najlepiej zorganizować recykling? Czy mają się tym zajmować duże firmy? A może małe zakłady, do których łatwiej dotrzeć?
Jeszcze kilka lat temu sądzono, że najlepsze będą wielkie zakłady, trudniące się przeróbką setek tysięcy samochodów rocznie. Okazało się jednak, że nie można ich systematycznie zaopatrywać w złom samochodowy. Teraz przeważa koncepcja, że lepiej sprawdzają się mniejsze zakłady, ponieważ są elastyczne, szybciej przystosowują się do zmiennych warunków, łatwiej też do nich dotrzeć z samochodowym złomem.
Przedmiot analizy stanowi sektor stacji demontażu samochodów wycofanych z eksploatacji (SDPWE), funkcjonujący w woj. łódzkim. Spełnia on bardzo ważne funkcje, wpływając zarówno na sferę gospodarczą, jak i społeczną regionu. Jednocześnie lokalny charakter małych i średnich SDPWE powoduje, że istnieje ścisła zależność między ich rozwojem a rozwojem regionalnym. Rozkwit sektora SDPWE wyrównuje regionalne dysproporcje, przyczynia się do poprawy warunków życia społeczności lokalnych i tworzy nowe miejsca pracy.
Rzetelne dane?
Demontaż pojazdów wycofanych z eksploatacji (PWE) jest przedsięwzięciem, w przypadku którego istnieje bardzo duże ryzyko dysponowania niekompletnymi, a przez to mało wiarygodnymi danymi dotyczącymi ilości demontowanych samochodów. Jednocześnie oficjalne dane nie w pełni odzwierciedlają sytuację, gdyż po głębszej analizie budzą poważne...