Sylwetka absolwenta i programy nauczania
„Polska nauka jest niedoinwestowana, poziom dydaktyki i badań obniża się, programy nauczania są w porównaniu do europejskich przestarzałe, a jeszcze się je przycina, bo brakuje pieniędzy nawet na zwykłe zajęcia. Studenci uczą się w dużych, kilkudziesięcioosobowych grupach, stając się dla wykładowców anonimową masą. Nie ma mowy o indywidualnej pracy i rozwoju.”
Takie opinie wrażane w ankietach przez nauczycieli akademickich przytaczały gazety centralne na początku lutego, czyli wtedy, gdy dydaktycy prowadzący zajęcia z przedmiotów tematycznie związanych z wodociągami i kanalizacją dyskutowali o profilu absolwenta inżynierii środowiska oraz programach nauczania studentów. Seminarium zorganizowano13-14 lutego 2008 r. z inicjatywy Instytutu Inżynierii Środowiska Politechniki Poznańskiej, przy organizacyjnym i finansowym wsparciu firmy Metalplast-Wavin z Buku.
Profil inżyniera
Zdecydowana większość uczeln...