Problem ochrony środowiska i racjonalnego wykorzystania zasobów naturalnych zyskuje na znaczeniu. Dzieje się tak za sprawą polityków, urzędników Unii Europejskiej, naukowców, przedstawicieli organizacji ekologicznych oraz mediów. Świadomość ekologiczna społeczeństw rośnie, a odpowiedzialność środowiskowa staje się jednym z ważniejszych narzędzi kształtowania wizerunku nowoczesnej firmy.

Przedsiębiorcy coraz częściej stawiają na ekologię, wierząc, że zapewni im to przychylność opinii publicznej i wymierne korzyści finansowe. Swoją troskę o naturę wyrażają w różny sposób. Część z nich ogranicza się do dofinansowywania inicjatyw prośrodowiskowych podejmowanych przez organizacje ekologiczne. Działania tego typu mają jednak niewiele wspólnego z faktyczną troską o środowisko naturalne. Nie wykorzystują też w pełni marketingu ekologicznego jako narzędzia promocji.
 
„Zielony marketing”
Marketing ekologiczny – potocznie zwany „zielonym marketingiem” – wymaga od przedsiębiorców kompleksowego podejścia do zagadnień ochrony środowiska. Nakazuje uwzględnianie proekologicznych wymagań klientów przy podejmowaniu wszystkich ważniejszych decyzji dotyczących produktu, jego ceny, środków dystrybucji i promocji.
Duże znaczenie przypisuje się analizie cyklu życia produktu (ang. Life Cycle Analysis &ndas...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?