Dane CEPiK pokazują, że w pierwszym półroczu 2020 r. do legalnych stacji demontażu trafiło znacznie mniej pojazdów niż w latach ubiegłych. Co gorsza, obecnie od 50 do 70% pojazdów wycofanych w Polsce z eksploatacji demontowanych jest w szarej strefie. Polscy recyklerzy pojazdów wycofanych z użytku (ELV) podejmują inicjatywy mające poprawić niezwykle trudną sytuację w tej branży. Chcą m.in. wprowadzenia premii motywujących do demontowania samochodów w sposób legalny i bezpieczny dla środowiska lub specjalnych opłat środowiskowych za posiadanie pojazdu.

Zdanych CEPIK za pierwsze półrocze 2020 r. wynika, że do legalnych stacji demontażu trafiło znacznie mniej pojazdów niż w latach ubiegłych – tylko ok. 216 tys., podczas gdy w całym 2019 r. było ich ponad 514 tys. Znacząco wzrosła liczba pojazdów nieubezpieczonych (OC) – na koniec 2019 r. liczba ta wynosiła ponad 12,7 mln, a na koniec czerwca 2020 r. – już ponad 13,3 mln, co oznacza wzrost o prawie 550 tys. Z przedstawionych danych wynika także, że w ci...