Opisany w poprzednim numerze „Przeglądu Komunalnego” algorytm ustalania kompetencji ma bezpośrednie zastosowanie do kilku decyzji administracyjnych (art. 378 ust. 1 ustawy Prawo ochrony środowiska – P.o.ś.). Z zakresu gospodarki odpadami dotyczy to przede wszystkim pozwoleń zintegrowanych oraz pozwoleń na wytwarzanie odpadów.

Pośrednio wiąże się to także z kontrolą procesu wytwarzania odpadów oraz z zezwoleniami na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów (art. 19, 24 i 26 ustawy o odpadach). Dotyczy to również innych decyzji administracyjnych – np. zatwierdzenia instrukcji eksploatacji składowiska czy zgody na jego zamknięcie (art. 53 i 54 ustawy o odpadach).
Zasadniczo dla ustalenia kompetencji marszałka ma znaczenie analiza §2 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z 9 listopada 2004 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (DzU nr 257, poz. 2573). Jednak w związku z uwzględnieniem przepisów, które bezpośrednio dotyczą gospodarki odpadami, powstają kolejne dylematy. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę, że rozporządzenie wymienia expresis verbis kilka rodzaj&oac...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?