W czasach rozkwitu mediów społecznościowych, powszechnego dostępu do informacji i rosnącej świadomości ludzi zarządzanie miastami wymaga wypracowania nowych standardów działania. Również zarządzanie zielenią miejską wkracza w nową rzeczywistość.

Liczne zadania związane z kształtowaniem krajobrazu i estetyki miast oraz utrzymaniem dobrostanu istniejącej zieleni zyskują nowy wymiar, który trzeba mieć na uwadze. Obecnie liczą się nie tylko takie kwestie, jak poszanowanie środowiska naturalnego czy zgodność działań z przepisami prawa, ale również ich ?przyjazność? dla społeczności lokalnej, rozumiana jako odpowiadanie na potrzeby mieszkańców danego miasta czy dzielnicy. Aktywność organizacji społecznych powoływanych w celu działania na rzecz poprawy warunków życia w miastach z jednej strony stanowi inspirację, z drugiej zaś wyzwanie dla administracji publicznej.

Wszechstronna ekologia

Jednym z obszarów, w których rola społeczeństwa rośnie dynamicznie, jest ekologia. Ludzie dokonują coraz bardziej świadomych wyborów konsumenckich w takich dziedzinach jak żywienie, higiena, zakup odzieży czy artykułów wyposażenia domu. Trendy slow life, zero waste, weganizm, minimalizm czy współdzielenie nie są już tylko marginalnymi zjawiskami z zakamarków Internetu, ale mają realny wpływ na gospodarkę. Łatwo przewidzieć więc, że rosnące zainteresowanie mieszkańców miast powiększaniem areału terenów zieleni i ...