Lato to doskonały moment na intensyfikację działań edukacyjnych, skierowanych zarówno do dzieci, młodzieży, jak i dorosłych. Teraz przyszedł czas na podsumowanie przeprowadzonych akcji.

Podobnie jak w ubiegłych latach, także i w tym roku Fundacja RECAL zorganizowała ?Wakacyjne kampanie edukacji recyklingowej? w pięciu regionach atrakcyjnych turystycznie ? na wybrzeżu Bałtyku, w Beskidach, Bieszczadach i Sudetach oraz na Mazurach.

Puszka w głównej roli

Kampania ?Czyste Plaże? jest realizowana od 2000 r., ?Czyste Góry? w Beskidach od 2001 r., ?Czyste Bieszczady? oraz ?Czyste Sudety? od 2006 r., natomiast ?Czyste Mazury? od 2003 r. Istotnym elementem prowadzonych działań edukacyjnych są aluminiowe puszki, będące popularnym opakowaniem do napojów, częściej spożywanych właśnie latem. Kampanie mają uświadomić, iż recykling aluminiowych puszek jest uzasadniony nie tylko ze względów ekonomicznych, ale że to również skuteczna edukacja poprzez bezpośrednie uczestnictwo w ochronie środowiska. W ubiegłym roku poziom recyklingu aluminiowych puszek wyniósł w Polsce 76%.

Najważniejsze cele przedsięwzięcia to m.in. pokazanie korzyści płynących z odzysku surowców wtórnych, wskazanie możliwości ponownego wykorzystania odzyskanych odpadów opakowaniowych oraz uczenie prawidłowego segregowania poszczególnych surowców wtórnych. Ponadto założono wsparcie zbiórki selektywnej, odzysku i recyklin...