Realizowany obecnie projekt E-Mult (European Multi-threaded Dynamic SME Networks for Market-Driven ELV Recycling - Europejskie wielowątkowe dynamiczne sieci małych i średnich przedsiębiorstw dla sterowanego rynkiem recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji) ma opracować narzędzie w postaci oprogramowania oraz metodologii umożliwiającej i pomagającej w modelowaniu i tworzeniu sieci stacji demontażu, sterowanych potrzebami rynku.

Recykling jest częścią przemysłu, która wymaga pilnego rozwoju oraz wprowadzenia zaawansowanej techniki informacyjno-sieciowej. Tworzenie międzyregionalnych sieci jest jedyną drogą do efektywnego zapewnienia równowagi recyklingu. Z drugiej strony wymagania dotyczące techniki sieciowej w recyklingu są wyjątkowo złożone.
Obecna organizacja recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (PWE), szczególnie w „nowych” państwach UE, jest oparta na tysiącach małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), np. punktach skupu złomu i licencjonowanych stacji demontażu. Są one rozproszone na dużym terytorium, a odległości od zakładów przetwarzania są wielkie. Ponad 10 tys. MŚP z sektora recyklingu samochodów w Europie odgrywa bierną rolę w porównaniu z dużymi firmami napędzającymi łańcuchy recyklingowe. Większość z nich jest „pozostawionych samych sobie” i walczy o przetrwanie w bardzo złożonych warunkach. Dzieje się to przy zmiennej i niekompletnej podstawie legislacyjnej, braku wpływu na dużych producentów, aby „...