Seminarium - Salon Recyklingu POLEKO 2005


Prowadzący stacje demontażu, który zainwestował w nią pieniądze, musi być przekonany, że jego działalność jest potrzebna i chroniona przez państwo bardziej niż konkurujący z nim przestępcy. Ponieważ przez wdrażanie ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji przebudowujemy system ich recyklingu, warto wskazać miejsca występowania problemów związanych z szarą strefą.

Poruszenie tematu szarej strefy w zakresie recyklingu pojazdów jest niezbędne z uwagi na to, że przejmuje ona ponad 80% samochodów wycofanych z eksploatacji, które w związku z tym nie trafiają do stacji demontażu. Mało efektywne są działania administracji państwa dla liczbowego określenia rozmiarów działań szarej strefy w motoryzacji. Prowadzenie biznesu w obszarze recyklingu samochodów zamiast szczególnej ochrony napotyka szczególne trudności. Ponadto ochrona środowiska naturalnego – z uwagi na niezgodne z prawem gospodarowanie odpadami, jakimi są wycofane z eksploatacji pojazdy – nie jest odpowiednia. Warto więc pokazać wpływ szarej strefy na działalność systemu recyklingu. Należy się także zastanowić, jakie zmiany są potrzebne dla zminimalizowania ich szkodliwego wpływu na środowisko.

Rynek dokumentów pojazdów
Moją uwagę przykuło znalezione w prasie ogłoszenie o sprzedaży samochodu, w którym podano jego markę, cenę (21 tys. zł), rodzaj silnika oraz kolor pojazdu. Doda...