Model edukacji alternatywnej rozwija się na świecie od ponad 125 lat. Od samego początku w kształtowaniu się tej formy edukacji dążono do tego, aby placówki edukacyjne nie tylko nauczały, ale także skupiały się na wychowaniu ludzi samodzielnych, odpowiedzialnych za siebie i innych oraz umiejętnie zarządzających swoimi wrodzonymi zdolnościami. 

Chodzi o wychowanie ludzi w naturalny sposób, a nie z przymusu administracyjnego zmotywowanych do działania, uczących się ustawicznie samodzielnie oraz w zespole i z zespołem. Pierwsze ośrodki edukacji alternatywnej powstały jako przeciwieństwo dla edukacji zupełnie niedostosowanej do zachodzących przemian społecznych. Był to swoisty wyraz buntu przeciw sztywności i rutynie istniejącego systemu edukacyjnego oraz zachwiania proporcji między dążeniem do osiągania różnych celów dydaktycznych i wychowawczych.

Nadążanie za zmianami

Obecnie najnowsze i stale aktualizowane informacje, odpowiadające różnorodnym potrzebom administracji, przedsiębiorstw i firm w zakresie szeroko rozumianej ochrony środowiska i gospodarki komunalne, oferuje prasa branżowa. To profesjonalne przygotowanie różnych informacji związanych z przepisami prawnymi, nowościami na rynku technologii urządzeń komunalnych i rozwiązań organizacyjnych nawiązujących bezpośrednio swoją tematyką do gospodarki komunalnej, ochrony środowiska i zasobów przyrody.&...