Przepis art. 7 ust. 3a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach zawsze rodził rozliczne spory. Jego analiza była wdzięcznym tematem wielu rozstrzygnięć(sądowych i administracyjnych) oraz szeregu publikacji (w tym moich m.in. w PK). Można przypomnieć, że niejasne zawsze było co najmniej:

·         Jaki jest charakter prawny aktu określającego wymagania jakie powinien spełniać podmiot świadczący usługi w zakresie odbioru odpadów komunalnych oraz nieczystości ciekłych,
·         W jakiej formie prawnej należy podać do publicznej wiadomości owe wymagania,
·         Kogo w rzeczywistości wiążą powyższe ustalenia a w szczególności czy ich naruszenie może stanowić samodzielną podstawę odmowy wydania zezwolenia,
·         Co może być treścią owego aktu – w szczególności jakie miejsca odbioru odpadów może wskazać wójt a zwłaszcza ile może ich wskazać,
·         Do czego uprawnia delegacja ustawowa dla ministra – w szczególności czy rozporządzenie Ministra Środowiska z 2005 r. w sprawie szczeg&oa...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?